Ακρώνυμο | Η2020-ASSET |
Κωδικός Έργου | 825171 |
Διάρκεια Έργου Έναρξης / Λήξης | 01/05/2019 – 30/04/2021 |
Ιστοσελίδα Έργου | https://www.energytransition.academy/ |
Επιστημονικός Υπεύθυνος | Ελένη Αικατερίνη Λελίγκου |
Συμμετέχοντα μέλη του Τομέα ΙΙ | Θεόδωρος Γκανέτσος |
Περίληψη
Το έργο “H2020-ASSET” είναι διάρκειας 25 μηνών και χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στο πλαίσιο του προγράμματος έρευνας και καινοτομίας “Horizon 2020″ (Oρίζοντας 2020). Πιο συγκεκριμένα, το “ASSET” έχει επιλεγεί για χρηματοδότηση στο πλαίσιο πρόσκλησης για έρευνα, καινοτομία και εκπαίδευση σε θέματα ενεργειακής μετάβασης.
Το έργο επιδιώκει τη δημιουργία μιας κοινότητας όλων των φορέων που εμπλέκονται στην ενεργειακή μετάβαση, όπως επίσης και την παροχή εκείνων των εργαλείων που θα επιτρέψουν την ανάπτυξη των δεξιοτήτων και τη διεύρυνση των γνώσεων που απαιτούνται στην αγορά της ενέργειας. Ως εκ τούτου, ο στόχος του έργου είναι διτός:
- να δημιουργήσει ένα βιώσιμο και κλιμακώσιμο οικοσύστημα (κοινότητα) που περιλαμβάνει όλους, όσοι επηρεάζουν την εξέλιξη της ενεργειακής μετάβασης όπως:
- Εταιρείες από την αγορά της ενέργειας
- Πανεπιστήμια και εκπαιδευτικοί φορείς
- Αρχές και φορείς που χαράσσουν πολιτική
- Ολόκληρη η κοινωνία
Η επικοινωνία μεταξύ των μελών της κοινότητας διεξάγεται μέσω forum που έχει αναπτύξει το “ASSET” (https://energytransition.academy/) , καθώς και από την «αγορά» εκπαιδευτικών προγραμμάτων στην οποία τόσο επαγγελματίες, όσο και εταιρείες ή και απλοί πολίτες μπορούν να βρουν εκπαιδευτικά προγράμματα σχετικά με την ενεργειακή μετάβαση προκειμένου να ενημερωθούν, αλλά και να αναπτύξουν νέες δεξιότητες. Επιπλέον, η «αγορά» εκπαιδευτικών προγραμμάτων επιτρέπει στις εταιρείες, σε περίπτωση που δεν βρουν το πρόγραμμα που αναζητούν να εισάγουν σχετικό αίτημα το οποίο είναι ορατό από τους εκπαιδευτικούς φορείς οι οποίοι μπορούν να διαμορφώσουν τη δική τους πρόταση.
- να αναπτύξει ένα πλαίσιο και τα αντίστοιχα εργαλεία για τη διαρκή ανίχνευση των αναγκών της αγοράς σε δεξιότητες και γνώσεις, καθώς και για τη διευκόλυνση συνεργειών μεταξύ των εκπαιδευτικών φορέων. Μέσω των εργαλείων του ASSET οι εκπαιδευτικοί μοντελοποιούν τα εκπαιδευτικά προγράμματα και εμπλουτίζουν το εκπαιδευτικό υλικό με μετα-δεδομένα προκειμένου να επιταχυνθεί η ανάπτυξη νέων εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Έμφαση δίνεται στην ανάπτυξη διεπιστημονικής έρευνας και δημιουργία διεπιστημονικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων, αλλά και σε κοινωνικά θέματα στα οποία επικεντρώνονται οι καθηγητές και ερευνητές ανθρωπιστικών επιστημών. Το “ASSET” έχει προτείνει το μοντέλο του μαθησιακού γράφου και έχει αναπτύξει το αντίστοιχο εργαλείο για το σχεδιασμό και καταχώρηση των γράφων προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να μπορούν ελεύθερα να μοιράζονται τόσο υλικό όσο και μοντέλα μαθημάτων.